Ezt eddig nem így csináltuk!
Miért kell mindig változtatni?
Az új rendszer miatt biztos több munkánk lesz.
Trénerként gyakran van szerencsém új rendszereket bevezetni különböző vállalatoknál, intézményeknél.
Lehet ez egy új szoftver, a folyamatok átgondolása, sztenderdizálás, költözésből adódó változások, új osztály felépítése, új termék bevezetése – bármi, ami az addigi munkafolyamatokat alakítja.
Ritkán fordul elő, hogy a munkavállalók és a vezetők egyaránt örömmel fogadják az új rendszert. Általában megfogalmazódnak kritikák, és kialakul ellenállás is, ami akadályozhatja a bevezetést.
Hogyan lehet egy új rendszert sikeresen bevezetni?
- Világos vízió
Mi lesz, ha az új rendszer tökéletesen működik? Hogyan fogja az segíteni a működést? - Kulcsemberek bevonása
Minél korábbi fázisba érdemes bevonni kulcsembereket, hangadókat, olyanokat, akikre a többiek odafigyelnek. Ha ők népszerűsítik az újdonságot a csapatban, akkor könnyebb kezelni az ellenállást. - Ellenállás kezelése
Mindig vannak olyanok, akik a rutinhoz ragaszkodnak: „Így szoktuk”. Amit érdemes, tartsunk meg a korábbi szokásokból, hogy ne legyen egyszerre túl sok változás. Ha számukra meg tudjuk mutatni, hogy az új rendszernek számukra is vannak előnyei, az ő érdekük is középtávon, akkor az ellenállás elhalkul, majd megszűnik. - Vezetői példamutatás
Fontos, hogy a vezetők, középvezetők nagyon hamar segítsék az új rendszer bevezetését. Ők lelkesen használják az új szoftvert, támogassák munkatársaikat. - Megfelelő tervezés
Sokat jelent a munkatársaknak, ha pontosan tudják mikor, mire számíthatnak, s a határidőket mindenki betartja. Ezért az új rendszer bevezetését meg kell tervezni. - Tiszta kommunikáció
A változásokról mindig megfelelően, pontosan kell kommunikálni. Ahogyan elfogadottá válnak a tervek, széles körben érdemes közölni a részleteket a szervezetben, indokolt esetben még szervezeten kívül is az ügyfelekkel, partnerekkel.