„Már megint nyár elején mondtak fel kollégák!” – panaszkodott egy új ügyfelem.
Már megint? Ezek szerint nem először történik ez meg?
Egy cégvezető azzal keresett meg, hogy segítsek neki motiválni a csapatát, mert a szabadságolások és a vakáció miatt a munkatársai túlterheltek. Mint kiderült, ez minden évben gondot okoz náluk. Ráadásul hárman fel is mondtak júniusban, tovább nehezítve a munka megszervezését, a munkatársak beosztását.
Amikor azt kérdeztem, hogy vajon mi okozhatta, hogy többen felálltak, kifakadt belőle, hogy tavaly és tavaly előtt is így történt.
Ezért először kidolgoztunk néhány jó megoldást a helyzetre, és ösztönzőkkel igyekeztünk az elégedetlenséget visszafordítani. Ez egy külön posztot megér, visszatérek majd a javaslataimmal…
Azután óvatosan felvetettem, hogy ha ez az előző években is gondot okozott, ha ez a probléma évente ismétlődik, akkor miért nem előzzük inkább meg? Egy már kialakult helyzetet lényegesebb nehezebb és költségesebb kezelni, minthogy előre gondolkodjunk, és lehetőleg elkerüljük. Azóta kiderült, az ügyféllel sikerült azonosítanunk jónéhány korábban ismétlődő problémát a cégben, és jó úton haladunk, hogy ezek idén elmaradjanak.
Nektek van hasonló tapasztalatotok?
Volt olyan, amikor proaktívan gondolkodva, megelőzhető lett volna egy probléma?