Hatékonyságnövelés: a munkatársak nem végzik hatékonyan a feladataikat, vagy mással van gond?
A minap egy reklámtárgyakkal foglalkozó cég rendelt hatékonyságnövelési tréninget a munkatársainak. A cégvezető szerint olyan időszakokban, amikor sokasodnak a megrendelések, akkor meghosszabbodik a gyártási és kiszállítási idő. A munkatársak igyekeznek lépést tartani az igényekkel, és ilyenkor túlterheltségre panaszkodnak.
Kértem, hogy a tréning előtt hadd ismerjem meg a folyamatokat, hogy a tréning biztosan a megfelelő kompetenciákat fejlessze.
Végül kiderült, hogy
- a döntési utak hosszúak,
- rengeteg ellenőrzési pontot építettek a folyamatba,
- a munkatársak nem mernek saját döntéseket hozni,
- minden feladat elvégzése után igénylik az ellenőrzést.
Ezért újragondoltuk a megrendelést, és először inkább a folyamatokat fejlesztettük.
Nálad mi a helyzet a hatékonysággal?
Biztosan az jelenti a problémát, amire elsőre gondolsz?