Generációváltás, cégutódlás.

Néhány hónapja elhunyt egy ügyfelem édesapja. A tizenöt főt foglalkoztató kereskedelmi cég vezetője évekig kérlelte a gyermekeit, vegyék át az ügyeket. Végül előállt a kényszerhelyzet.

Az 1991-ben alapított cégnek egy nagy fő vásárlója volt, az jelentette évekig a legfőbb bevételi forrást. Ám a haláleset után az óriás nyerészkedni akart, mondván, az eladó végülis vezetés nélkül maradt, akkor ők vásárlóként nyilván sokat nyerhetnek ezen, és pofátlanul alkudhatnak. Nem sikerült.
A gyerekek viszik tovább apjuk vállalkozását, kiaknázva a meglévő tapasztalatokat, de okulva is a hibákból. Új partnereket, vásárlókat szereztek, és már kevésbé függnek az óriástól. Piaci alapon bővülnek, igaz, ez újabb megoldandó feladatok elé állítja az utódokat, akik tanácsadói segítséggel várják a kihívásokat.

Tóth Zoltán András